Fem servir cookies per proporcionar una millor experiència en la navegació . Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies.

Configurar.

CASAL

ELS NOSTRES EXTRAESCOLARS


Activitat destinada a compatibilitzar la vida laboral de les famílies amb l'horari escolar pel matí. Servei que es realitza de 7:30h a 9:00h.


Activitat destinada a compatibilitzar la vida laboral de les famílies amb l'horari escolar per les tardes. Servei que es realtiza de 16:30h a 18:00h

Activitat on es compagina l'art, les manualitats, els materials , l'expressió...

Activitat que es realitza amb col·laboració amb el Club Natació Banyoles que inicia, consolida o amplia el coneixement de la natació.

Acitivtat d'iniciació o ampliació de la mecanografia: coneixement del teclat, ús de l'ordinador, teclejat, còpia i disseny de documents Word.

Activitat amb col·laboració de Judo Vall del Terri per conèixer  aquest esport.

Activitat amb col·laboració amb BUC EspaiMusical per conèixer el ritme, la melodia, la història de la música, els compositors, els instruments... 

Espai d'ajuda en l'estudi.


Activitat  per l'expressió teatral: vocalització, teatrelització, expressió, realització d'obres...

Activitat de coneixement d'un hort- jardí i el món de les plantes i els animals.


Activitat d'iniciació i coneixement del món científic molt relacionat amb l'entorn pròxim i la ciència pròxima.

Activitat per conèixer jocs de taula de diferents tipologies i llocs del món i altres jocs tradicionals, cooperatius i moderns.


Activitat d'iniciació a la llengua francesa.



Activitat per conèixer i aplicar tècniques d'estudi que ajudin a l'alumne a  millorar el seu rendiment.

Menjadors

Oferim servei de menjador integral amb els següents objectius:
Fomentar la convivència entre els nens i les relacions socials.
  • Convivència en la diversitat: comprendre que el món és format per persones diverses i que això és enriquidor per tots. Respectar els companys que tinguin necessitats especials, siguin els motius que siguin (al·lèrgies, diabetis, obesitat, dificultats motores o sensorials, diversitat cultural o religiosa…).
  • Aprendre jugant: Sense dubte, una de les formes més poderoses d’educar els nens és mitjançant el joc. Podem plantejar molts jocs de caràcter col·lectiu i en què el treball en equip sigui la base per aconseguir l’èxit.
  • Jocs tradicionals: Fer servir els jocs de sempre (el joc del mocador, arrencar cebes, fet amagar, la gallineta cega, Simó diu…) no només els perpetua de generació a generació, sinó que crea un vincle entre pares i fills a l’hora de compartir experiències i històries.

Casal de vacances

Les vacances escolars són un bon moment per oferir als infants activitats de lleure. Amb el casal de vacances donem suport a la necessitat de les famílies de conciliar la vida laboral i familiar, a la vegada que fomentem l’educació integral dels infants i els oferim un espai on gaudir de les vacances convivint amb altres nens i nenes, realitzant activitats educatives engrescadores, que des de la vessant més lúdica ofereixen un espai pedagògic de qualitat.
Organitzem els següents casal de vacances:


Activitat dirigides durant les vacances de nadal per tal de compaginar l'horari laboral i el dels nens i nenes. Aquesta activitat pot oferir-se pel matí i/o per la tarda i/o amb servei d'acollida matinal.

Algunes escoles realitzent festa els dies anteriors i posteriors de la festa de Carnaval. Aquest fet comporta  que algunes famílies no puguin compaginar la vida laboral i els seus fills i filles. Aquesta activitat està adreçada a compaginar la vida laboral i la dels nens i nenes i es pot realtizar pel matí i/o per la tarda i/o amb acollida matinal.

Activitat dirigides durant les vacances de Setmana Santa per tal de compaginar l'horari laboral i el dels nens i nenes. Aquesta activitat pot oferir-se pel matí i/o per la tarda i/o amb servei d'acollida matinal.

Algunes escoles els darrers 15 dies d'escola el mes de juny realitzen jornada intensiva de 9:00h a 13:00h.
Aquest servei s'ofereix de 15:00h a 16:30h o fins a les 17:00h per tal de poder oferir una activitat de lleure i poder compaginar la vida laboral i la dels nens i nenes.

Activitat dirigides durant les vacances d'Estiu per tal de compaginar l'horari laboral i el dels nens i nenes. Aquesta activitat pot oferir-se pel matí i/o per la tarda i/o amb servei d'acollida matinal.  Aquesta activitat té un cost aproximat de 40€/setmana (4 hores cada dia). Possibilitat d'oferir servei de menjador, càtering o altres opcions.

Ludoteca

Oferim un servei de LUDOTECA adreçat a esdeveniments familiars, laborals, d'aniversari, .... Un espai on combinem tallers ràpids, zona de joc lliure i zona de jocs grupals per tal que els més petits puguin gaudir del temps lliure i els seus pares o mares segueixin treballant, gaudint d'una festa o qualsevol esdeveniment. 

Tallers

Oferim tallers adreçats als més grans per compartir la nostra experiència i coneixements del món del lleure i l'educació no formal. 


Mitjançant un baül ple d'objectes expliquem contes d'arreu del món, amb desenes de personatges, materials i diferents mètodes.
Aquesta activitat té una durada de 45 minuts - 1 hora de contes  o bé  45 minuts de contes i 45 minuts de taller. El preu a consultar segons lloc, horari, nombre de participants...

Tens una celebració familiar? Ets una organització, entitat o empresa i vols realitzar una  activitat adreçada a infants i/o famílies?
Aquesta opció permet adequar un seguit d'activitats físiques, manualitats, teatrals, musicals... a les necessitats de la celebració que vulguis realizar.

Activitat de 90 minuts la qual s'expliquen i es juguen jocs de taula acutals de diferents tipus per tal que aquelles persones assistents puguin conèixer o ampliar el ventall de jocs.

Activitat de manualitats al carrer o en espais tancat per la celebració d'actes o esdeveniments. Tallers adapatats a la temàtics de la celebració o l'esdeveniment.  Cal demanar pressupost.
SERVEI DE REFORÇ ESCOLAR
Pel curs 2018/2019 realitzarem un servei de reforç escolar a l'espai SOTRAC (carrer Josep Maria Bohigas 4 entresol 1a, davant de Correus).
Aquest servei té un cost de 10€/hora i alumne, amb un màxim de 3 alumnes per hora.
Està adreçat per alumnes des de 1r de primària.




CONTACTEU AMB NOSALTRES AL 650.479.683 O A INFO@SOTRAC.CAT


Tractar temes relacionats amb el mateix mejador
.
  • Nutrició: conèixer els beneficis de diferents aliments i de com són de bones per la salut les fruites i les hortalisses. Es pot fer d’una forma tan senzilla com convidant els nens a dibuixar cartells que es penjaran a les parets.
  • Hàbits saludables: rentar-se les mans i les dents, fer 5 àpats al dia, saber utilitzar els coberts, mantenir una compostura a taula, mantenir bons hàbits d’higiene personal, beure molta aigua i pocs refrescos ensucrats… Podem fer un auca, per exemple, que mostri la història d’un noi que tingui uns hàbits sans i un altre que no els tingui.
  • Proximitat: saber què són els aliments de “km 0” (quilòmetre zero) i per què beneficien a tots. Convidar un pagès de la zona a què vingui a l’escola a explicar com conrea el seu hort pot ser una excel·lent dinàmica.
  • Aliments naturals: comprendre que certs productes són tractats química i industrialment i altres són conreats de forma natural. És una bona idea portar a terme experiments com el de tenir una patata orgànica i una altra de supermercat parcialment submergides en uns gots d’aigua, i veure com evolucionen durant un mes.
  • Creativitat a la cuina: un concurs de receptes aportades pels nens pot ser una bona dinàmica per jugar amb els ingredients i la seva barreja de sabors i colors.
  • Alimentació i esport: podem donar a conèixer els nens alguns aspectes de la dieta d’un esportista conegut i a partir d’aquí parlar del que són els glúcids, els greixos, les vitamines, les proteïnes o la fibra.
  • Reciclatge: on llençar els diferents elements de la brossa. Separar plàstics, papers, vidre, matèria orgànica…
  • Reutilització: saber que podem donar un nou ús a determinats envasos i elements ja usats. Pot ser en forma de tallers de plàstica.

Definir clarament qui forma la comisió del menjador.
  • Estructurar la comissió incloent el director del centre, la persona a càrrec del menjador i la coordinació de monitors. Aquesta organització ha de ser coneguda pels pares i mares, així com pels alumnes en la part que els afecti.
  • Fer un seguiment periòdic del menjador i de les activitats de lleure educatiu.

Definir les interaccions entre el menjador, les activitats de lleure educatiu i les classes lectives.
  • Els horaris, la distribució d’espais, la neteja i ordre d’aquests espais abans i després de les activitats, els temps perquè els nens es rentin les mans, la formació de fileres per entrar… Tot ha d’estar definit correctament i informat a cadascuna de les parts que intervenen.

Definir el paper dels monitors i monitores, en cada moment.
  • Cal deixar escrit, pas a pas, quines tasques ha de desenvolupar l’equip de monitors: supervisió de les fileres, acompanyament dels nens al bany, resolució de conflictes entre els nens