Fem servir cookies per proporcionar una millor experiència en la navegació . Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies.

Configurar.

Menjadors

Oferim servei de menjador integral amb els següents objectius:
Fomentar la convivència entre els nens i les relacions socials.
  • Convivència en la diversitat: comprendre que el món és format per persones diverses i que això és enriquidor per tots. Respectar els companys que tinguin necessitats especials, siguin els motius que siguin (al·lèrgies, diabetis, obesitat, dificultats motores o sensorials, diversitat cultural o religiosa…).
  • Aprendre jugant: Sense dubte, una de les formes més poderoses d’educar els nens és mitjançant el joc. Podem plantejar molts jocs de caràcter col·lectiu i en què el treball en equip sigui la base per aconseguir l’èxit.
  • Jocs tradicionals: Fer servir els jocs de sempre (el joc del mocador, arrencar cebes, fet amagar, la gallineta cega, Simó diu…) no només els perpetua de generació a generació, sinó que crea un vincle entre pares i fills a l’hora de compartir experiències i històries.
Tractar temes relacionats amb el mateix mejador.
  • Nutrició: conèixer els beneficis de diferents aliments i de com són de bones per la salut les fruites i les hortalisses. Es pot fer d’una forma tan senzilla com convidant els nens a dibuixar cartells que es penjaran a les parets.
  • Hàbits saludables: rentar-se les mans i les dents, fer 5 àpats al dia, saber utilitzar els coberts, mantenir una compostura a taula, mantenir bons hàbits d’higiene personal, beure molta aigua i pocs refrescos ensucrats… Podem fer un auca, per exemple, que mostri la història d’un noi que tingui uns hàbits sans i un altre que no els tingui.
  • Proximitat: saber què són els aliments de “km 0” (quilòmetre zero) i per què beneficien a tots. Convidar un pagès de la zona a què vingui a l’escola a explicar com conrea el seu hort pot ser una excel·lent dinàmica.
  • Aliments naturals: comprendre que certs productes són tractats química i industrialment i altres són conreats de forma natural. És una bona idea portar a terme experiments com el de tenir una patata orgànica i una altra de supermercat parcialment submergides en uns gots d’aigua, i veure com evolucionen durant un mes.
  • Creativitat a la cuina: un concurs de receptes aportades pels nens pot ser una bona dinàmica per jugar amb els ingredients i la seva barreja de sabors i colors.
  • Alimentació i esport: podem donar a conèixer els nens alguns aspectes de la dieta d’un esportista conegut i a partir d’aquí parlar del que són els glúcids, els greixos, les vitamines, les proteïnes o la fibra.
  • Reciclatge: on llençar els diferents elements de la brossa. Separar plàstics, papers, vidre, matèria orgànica…
  • Reutilització: saber que podem donar un nou ús a determinats envasos i elements ja usats. Pot ser en forma de tallers de plàstica.

Definir clarament qui forma la comisió del menjador.
  • Estructurar la comissió incloent el director del centre, la persona a càrrec del menjador i la coordinació de monitors. Aquesta organització ha de ser coneguda pels pares i mares, així com pels alumnes en la part que els afecti.
  • Fer un seguiment periòdic del menjador i de les activitats de lleure educatiu.

Definir les interaccions entre el menjador, les activitats de lleure educatiu i les classes lectives.
  • Els horaris, la distribució d’espais, la neteja i ordre d’aquests espais abans i després de les activitats, els temps perquè els nens es rentin les mans, la formació de fileres per entrar… Tot ha d’estar definit correctament i informat a cadascuna de les parts que intervenen.

Definir el paper dels monitors i monitores, en cada moment.
  • Cal deixar escrit, pas a pas, quines tasques ha de desenvolupar l’equip de monitors: supervisió de les fileres, acompanyament dels nens al bany, resolució de conflictes entre els nens